Screaming out loud - wild generation.


Jag borde inte släppas in på ett bibliotek oövervakad.
Jag har tänkt ett tag nu att jag ska läsa om några Tracy Chevalier-böcker och började med The virgin blue eftersom jag har den hemma. Tänkte nu gå till biblioteket och se om Falling angels fanns (de hade bara den svenska versionen men jag tänkte whattahel).



Nöjd och glad stod jag vid utlåningsautomaten när jag fick se aktuellt-hyllan. Jag borde lära mig att bara glo ner i golvet när jag väl bestämt mig för en bok för jag går runt med tusen andra saker i min väska och kan verkligen inte släpa på hur många böcker som helst. När jag som bäst stod där och tittade på alla nykomna böcker mindes jag att jag en gång sett Pause/play stå där. Jag borde inte vara tillåten att minnas såna saker. Var genast tvungen att avancera in för att hitta den.



När jag för andra gången hamnade i kön till utlåningsautomaten läxade jag strängt upp mig själv och lovade dyrt och heligt att jag inte skulle låna fler. Sen fick jag syn på snabbutlånen. Vad är det för fel på mig?!

Så nu sitter jag här med Dan Browns senaste och flinar töntigt. Den väger fan ett ton. Jag fick ett blåmärke på låret av att gå med skiten i väskan hela vägen hem. Men vad gör man inte för lite kultur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0