There is more to this, I know.


När jag var tolv år läste jag en bok som heter Coraline. Scared the shite outta me. Sedan dess har jag fortsatt läsa den då jag får lust, läste den senast idag, och fem år senare är den fortfarande hur obehaglig som helst.

Long story short: Coraline (notera: inte Caroline) Jones flyttar in i ett hus tillsammans med sina föräldrar. Huset var en gång mer utav en herrgård, men det har gjorts om till flera lägenehter, och dörrarna mellan lägenheterna är igenmurade. I en av de andra lägenheterna bor Miss Spink och Miss Forcible med sina många hundar, och högst upp i huset bor "the crazy old man upstairs".



En dag får Coraline för sig att öppna dörren i lägenehten som egentligen ska vara igenmurad, men när hon öppnar den leder den till en replica av hennes lägenhet. Den är precis identisk, förutom ett par detaljer: Den är obehaglig, kall, grym om man så vill. I lägenheten bor hennes föräldrar, eller snarare "the other mother" och "the other father", i de andra lägenheterna bor "the other" Misses Spink och Miss Forcible och "the other" crazy old man upstair, och här kommer det som är spooky: Alla har svarta knappar till ögon, och alla vill att hon ska stanna i deras värld och vara deras Coraline.

Ni ser ju, redan här är det fetläskigt. Ber er, läs den, Coraline av Neil Gaiman. Ska lägga mig och läsa Narnia för att lugna ner mig.

Kommentarer
Postat av: johanna

för 3 år sedan byggde vi upp vårat PA i skolan och startade gratisbios hemsida. en sida där du skaffa lite poäng och får gratis biocheckar present kort och massa mera.



sidan har legat på latsidan nu ett tag men nu är vi på gång igen och hoppas på att du vill vara med och få gratis presentkort.

för alla tjejer har vi nu ett erbjudande.

bli medlem på sidan och klicka dig till 200 poäng så får du ett gratis kod till nelly.se på 300 kronor att klicka hem vad du vill för.

självklart är allting gratis.

bli medlem på länken under och skicka gärna till mig när du blivit medlem.



http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=68419

2010-05-29 @ 14:58:01
URL: http://josoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0